Wednesday, 18 January 2017


විදුපත් ඉරුව

17.01.2017. www.vidusara.com

පෘථිවියේ ජිවය රඳා පවත්නේ සූර්යයාගෙන් ලැබෙනා ශක්තියෙන් බව අමුතුවෙන් කියන්නට ඕනෑ කරුණක් නොවෙයි. හිරුගෙන් ලැබෙනා ආලෝකයෙන් ආලෝකමත් වෙන පෘථිවියේ ශක්ති සංසරණය ඉතා අපූරුවට නිර්මාණය වී ඇති බව මදක් විමසිලිමත් වුවහොත් ඔබට පැහැදිළි වේවි. ප්‍රාථමික නිෂ්පාදකයන් වන ශාක හිරුගේ ශක්තිය උරාගන්නා පළමු වැන්නා වෙයි. ඉන්පසු ඔවුන් මත යැපෙන ද්විතිකයින්ද තෘතිකයින්ද ශක්ති දාමය සම්පුර්ණ කරයි. ශක්තිවන්තයා සැමවිටම ජයග්‍රහණය කරා එළඹීම ස්වභාව ධර්මයේ නීතියයි.  

ජීවින් හරහා මෙලෙස හිරුගේ ශක්තිය සම්ප්‍රේෂණය වෙද්දී භෞතික ද්‍රව්‍ය හරහා ද ශක්තිය සම්ප්‍රේෂණය වන බව මෙලොව සිදුවන ස්වභාවික ක්‍රියාදාමයන් මගින් පැහැදිළි වේ. මෙම ශක්ති සංසරණය ජලය හරහා ප්‍රමුඛව සිදුවන බව ඇතිවන කාලගුණික විපරියසයන් මගින් ඉතා කදිමට පෙනී යයි. එපමණක් නොවේ පාෂාණ ජීර්ණය ලෙසද වාතයේ ඇතිවන සුළං දහරා මගින් ද මෙම ශක්ති සංසරණය පෘථිවිය තුල සිදුවන බව අපට පැහැදිළි වේ. පෘථිවියේ ඇති “ඇලය” හේතුවෙන් සුවිශේෂී දේශගුණික කලාපයන් නිර්මාණය වී ඇත. හිරුගේ කිරණ ලැබෙනා පිළිවෙළ නිසාවට හිරුගේ ශක්තිය උපරිමයෙන්  ලබා ගන්නට නිරක්ෂයට හැකියාව ලැබී තිබේ. එමෙන්ම ධ්‍රැවසන්නයට තීව්‍රතාවයෙන් අඩු හිරු කිරණ ලැබෙනා බැවින් ඉතා අඩු ශක්තියක් ලැබෙන බව එහි දේශගුණික තත්වය නිරීක්ෂණයෙන් ඉතා හොඳින් පැහැදිළි වේ.

මේ වන විට පෘතුවියේ පවතින සෑම ආහාර දාමයකම ප්‍රභල සාමාජිකයා වන්නට මිනිසාට හැකියාව ලැබී තිබේ. බුද්ධිය ප්‍රමුඛ කාරණය වී ශක්තිවන්ත කුලකයක් තනන්නට එනිසා මිනිසාට හැකිවී තිබේ. ඒ සදහා බොහෝ කරුණු කාරණා හේතු වී ඇති බව පැහැදිළි වේ. මිනිසාගේ නිර්මාණශීලි හැකියාව සහ දෙඅතේ හුරුව මෙහිදී තීරණාත්මක සාධක වී තිබෙන බව පෙනී යයි. එනිසා විවිධ පරිසර ජයගැනීමට මිනිසාට හැකියාව ලැබී තිබේ. ඇත්තෙන්ම ඒ එම පරිසරයට අනුව ජිවත් වන්නට හැඩ ගැසීමෙනි. වසර දහස් ගණනක් තිස්සේ මෙලෙස සිදු වූ පෙරළිය විවිධ සමාජ සංස්කෘතීන් බිහි කරන්නට හේතු වී ඇත.

ධ්‍රැවාසන්න ප්‍රදේශ ශක්ති ඌනතාවයකින් පෙලෙනා බව පිළිගත යුතුය. තාප ශක්තියේ ඌනතාවය ඉතා ප්‍රභල ලෙස බලපාන බව එම ප්‍රදේශවලින් විකාසනය වූ සමාජ සංස්කෘතීන් විග්‍රහ කිරීමේදී පෙනී යයි. පවතින දරුණු ශිත දේශගුණික තත්වය ඔවුන් සමනය කරගන්නේ තමන්ගේ මුළු ශරීරයම බාහිර පරිසරයෙන් වියුක්ත කර ගැනීමෙනි. ඒ සදහා ඔවුන් විවිධ උපක්‍රම භාවිතා කරයි. ඇඳුම් පැළදුම් ඒ අතර ප්‍රමුඛ උපක්‍රම වෙයි. දෙඅත් මෙන්ම දෙපා ද ආවරණය සදහා මේස් පැළඳීම දෙකන් වැසෙන සේ හිස් ආවරණ පැළඳීම පමණක් නොව ගෙල ප්‍රදේශය ශීතලෙන් ආරක්ෂා කරගැනීම සඳහා කරපටි පැළඳීම ද ඔවුන්ගේ සිරිත වෙයි. නිසි පරිදි ගෙල ප්‍රදේශය අරක්ෂා නොවුනහොත් පෙනහළු ආශ්‍රිත රෝග වැළඳීම බව ඔවුන් ඉතා හොඳින් දනී. එනිසා ගෙල ආරක්ෂක ඇඳුම් නොවරදවාම පළදින්නට ඔවුන් වග බලා ගනී. බොහෝ විට අඳුරු හෝ කළු පැහැති ඇඳුම් වලට මූලිකත්වය හිමි වී ඇත්තේ සියලු ආලෝක කිරණ උරා ගැනීමට පහසු වන බැවිනි. අදවන විට මෙවැනි දේ මෝස්තරයන් වී විවිධ ඇඳුම් විලාසිතා නිර්මාණය වී ඇත. නමුත් එහි අත්‍යන්ත අරමුණ වන්නේ ශිතලෙන් අරක්ෂා වී ශරීරය උණුසුම්ව තබා ගැනීමයි.

ශිත රටවල ඇඳුම් පැළඳුම් පමණක් නොවේ ආහාර පාන ද, ආහාර පාන ගන්නා ආකාරයද හැඩ ගැසී ඇත්තේ සැමවිටම උණුසුම රඳවා ගනිමින් ශීතලෙන් මිදෙනා පරිදිය. රත්කර උණුසුම් ව වහ වහා අනුභවය ඔවුන්ගේ සිරිතයි. දෙඅත් සේදීම සඳහා ජලය භාවිතයෙන් මිදෙන්නේ කෝටු කැබලි හෝ හැඳි හෝ ගෑරුප්පු වැනි මෙවලම් භාවිතයෙනි. එවිට දෙඅත් සේදීම අවශ්‍ය වන්නේ නැත. ජල පානය අසීරු බැවින් ඒ වෙනුවට සුප් වැනි දියරමය ආහාර හෝ වයින් වැනි මධ්‍යසාර මිශ්‍රිත පානයන් ඔවුන්ගේ සංස්කෘතියේ විකල්ප වේ. එමෙන්ම ශිත කාලයේ නිතරම ගෘහාශ්‍රිතව ජීවත්වන්නට ඔවුන් තැත් කරයි.  තවත් බොහෝ ක්‍රියාකාරකම් සහ උපකරණ මොවුන්ගේ සංස්කෘතිය තුල දක්නට ලැබෙන්නේ ඒ හැම දෙයක්ම ඉලක්ක ගත වී ඇත්තේ අවසානයේදී ශීතලෙන් මිදී උණුසුම ආරක්ෂා කර ගත හැකි වන පරිදිය. එය ඔවුනට ඒ තරමට වැදගත් සහ අත්‍යවශය බැවිනි.

සමකසාන්නයේ ජිවත්වන්නන්ට පිරි ඉතිරි යන්නට උණුසුම ලැබෙනා බැවින් උණුසුම රඳවා ගන්නට අවැසි වන්නේ නැත. ඔවුනට වැදගත් වන්නේ වැඩි උණුසුම පිටකර සමනය කර ගැනීමටයි. එනිසාම ඇඳුම් විලාසිතා මුළුමනින්ම වෙනස් වේ.  අඩු ඇඳුම් ප්‍රමාණයක් මෙන්ම ඝනකමෙන් අඩු තුනී ඇඳුම් සදහා මෙහිදී ප්‍රමුඛතාවය ලැබේ. සුදු පැහැය අත්‍යන්තයෙන්ම සියලු ආලෝක කිරණ පරාවර්තනය කරනා බැවින් ශරීරයේ උණුසුම අඩු කරගැනීමට මහඟු සහයක් ලබා දෙයි. දෙපා ආවරණය වන පරිදි පාවහන් පැළඳීම අවශ්‍ය වන්නේ ද නැත. හැඳි ගෑරුප්පු කිසිවක සහය ද අවැසි වන්නේ නැත.  ජලය භාවිතයේ අපහසු තාවයක් කිසිවිටෙකත් පැන නොනගින බැවින් ද ශරිර සිසිලනය සදහා අතවශ්‍ය සාධකයක් බැවින්ද ජලය මූලික කරගත් සංස්කෘතියක් බිහි වන්නට හේතු වී ඇත. බොහෝ ක්‍රියාකාරකම් එලි පහළියේ සිදුකරන්නට පෙළඹී ඇත.

දේශගුණයේ ඇතිවන වෙනස්කම් මෙලෙස එකිනෙකට වෙනස් සංස්කෘතීන් බිහිකරන්නට හේතු වී ඇත. එනිසා එකිනෙකට වෙනස් විටෙක පරස්පර විරෝධී සිතුම් පැතුම් පමණක් නොව චාරිත්‍ර වාරිත ද හමු වෙයි. මේ වෙනස මෙරටේ බොහෝ දෙනෙකු තේරුම් නොගෙන ඇති බව ඉතා සරල දෑ වලින් පෙනී යයි. ඉහින් කනින් දාඩිය බේරෙන දහවලේ කරපටිද කබා කුරුත්තා ද ඇඳ උජාරුවට යන මිනිසුන් මෙරටේ හමුවන්නේ පාරිසරික සහ දේශගුණික වෙනස තේරුම් නොගන්නා බැවින් යැයි සිතේ. මෙය මුළුමනින්ම විහිළුවක් බවට පත් වී ඇත්තේ ඔවුන් ශිෂ්ට සම්පන්න බව මැනීමට යොදා ගන්නා ප්‍රධාන නිර්ණයක් බවට එවැනි දෑ පත් කර ගැනීමයි.     

ආචාර්ය පත්මකුමාර ජයසිංහ

No comments:

පත්මෙගේ භූ විද්‍යා අන්දර   07 කිරින්ද  එතිහාසික වශයෙන් පමණක් නොව භූ විද්‍යාත්මකවත් වැදගත් වන ස්ථානයකි. කිරින්ද විහාරය ස්ථානාපනය වී ඇත්තේ ග...